lørdag den 18. januar 2014

"Jeg ville ikke ha' noget imod, at du rejste dig og holdt en lille tale Jette Jeppesen"...

Mit job indeholde så meget glæde, 
og skønne udfordringer.
Jeg kan sjældent følge en, i mit hoved, 
planlagt 8 timers vagt...
jeg når det jeg når, af praktiske 
og skriftlige opgaver. 
Beboerne kommer i første række, 
hvad enten deres liv er let for øjeblikket, 
eller næsten uoverskueligt.

Da jeg mødte ind til aftenvagt i går, 
viste det sig, at vi skulle fejre en beboers 
afdøde fars 72 års fødselsdag...
og hvis det giver ro i hovedet og sindet, 
jamen så er det bare det vi gør.
En tur ud i snevejret, 
for at finde kage til aftenkaffen.

Beboeren er ikke en mand 
af store ord, og lange sætninger, 
så jeg indrømmer blankt 
at jeg nær var faldet på halen, 
da han ud af det blå pludselig siger:
"Jeg ville ikke ha' noget imod, at du rejste dig, 
og holdt en lille tale Jette Jeppesen!"

Øhh, jeg mener ikke at jeg har set 
den slags opgaver, 
beskrevet i min jobbeskrivelse;)

Men det viser mig bare, igen, 
at jeg aldrig rigtig ved, hvad jeg møder ind til, 
og det vil jeg egentlig heller ikke.
Jeg tror på, at den arbejdsgang, 
er én af grundene til at jeg nu har været 
på Bredegaard i 7 år.
Jeg ville aldrig kunne leve med 
en forudsigelig hverdag.

...Og talen, klarede min dejlige beboer selv:)

*Brug ikke energi på at ændre det, 
der ikke kan eller skal ændres*


2 kommentarer:

Anonym sagde ...

ha ha ja du har så evig ret....og de kære beboere ved jo at du er der 100 procent for dem ....og jeg ved at de ELSKER dig ....og det gør en mor meget stolt ;-)

Unknown sagde ...

Dejligt at han selv fik holdt talen, men er sikker på du ville havde holdt den skønneste tale :)De er heldige at have dig ;)