onsdag den 10. juni 2009

Skoletasken...

I dag var dagen, hvor Laurits skulle med
mormor og morfar ud og købe skoletaske.

Jeg tror at han var i tvivl om hvad det var
han skulle...købe en taske
...det er da kun noget for piger;)

Da vi kom ind i butikken hang der vel
10 skoletasker på væggen.
Laurits stilede lige over, og pegede på én taske:
*Jeg vil gerne bede om den dér mormor!*

En taske med fodboldklubben FC Barcelona's
farver og navn på, hang og ventede på ham.

Mormor spurgte Laurits om ikke han ville
kigge lidt på dem alle, men nej...der var kun én
taske for Laurits:)

Tasken blev lagt til side, og så var det tid
til at kigge på penalhuse.
Det tog også kun et øjeblik...et penalhus
med motivet fra tegnefilmen *Biler*, blev
taget ned fra hylden.

Min søns øjne blev kæmpestore, da mormor
viste ham en væg fyldt med blyanter, viskelæder,
farveblyanter, linealer og blyantspidser.
*Hvad vil du have i dit penalhus lille skat*,
sagde mormor, og Laurits fik lov at pege.
Mormor tog troligt det ned som Laurits udpegede.

På et tidspunkt vendte han sig om, kiggede på
mig, og hviskede: *Er jeg ikke bare heldig mor?*

Jo Laurits, du er heldig...mere end du aner.
Jeg ved at mine forældre har set frem til denne
dag, og det var skønt at opleve Laurits med
store øjne der lyste af glæde:)

Inden vi gik, røg der lige en 20'er til en is,
ned i Laurits' lomme, fra mors gamle
kollega Lone...joo, man har lov at være
heldig;)

Da vi kom ud af butikken, fik mormor et stort
knus og et *Tak for skoletasken mormor*,
og da vi kom hjem til oldemor og oldefar, hvor
morfar sad og drak kaffe, fik han også et stort knus:)

Hos oldemor og oldefar blev det hele pakket ud,
og kigget på igen.

Her til aften har vi spidset blyanterne og pakket
penalhuset.
Så er Laurits klar til d.10.08.09 (:

Laurits, din heldig kartoffel...

*Børnebørn er den dessert,
som livet giver dig*

3 kommentarer:

Anonym sagde ...

Ja Laurits er heldig at have fået sådan nogle dejlige bedsteforældre og også du at du har sådan nogle dejlige forældre. Knus Jan og Marianne

Anonym sagde ...

åhh herregud jeg sidder og tuder nu ....det var jo lige så skønt for mig ( og morfar)....tænk at være så heldig at ha`sådan et skønt barnebarn ( og så har vi endda et til på Fejø som var turen igennem sidste år-
knus fra en heldig mormor og morfar

Annette sagde ...

Hvor er det sejt :-)