lørdag den 1. august 2009

Livskvalitet...

- At tage toget til Hillerød, og shoppe i en butik
hvor man har et gavekort til...

- At tage toget tilbage til Fredensborg, og gå op
gennem byen, i solskinsvejr...

- Ende oppe ved slottet, hvor kameraet
kommer frem, og jeg begynder at tage billeder.
Først temlig usikkert, men stille og roligt bliver
billederne bedre og mere klare...

- At finde, og opdage det ene motiv efter det andet.
Få øje på lyset mellem træerne, åkanden i søen,
statuen af en smuk dronning, der i tidernes morgen
regerede Danmark, mariehønen på det grønne blad
og de små røde bær på buskene, som står så skarpt
i kameraets linse.
Jeg elsker at fotograferer:)

- Turen gennem slotsparken ender på min dejlige
arbejdsplads, hvor beboerne byder mig velkommen
med glade smil.
De ved at jeg har ferie, og stiller spørgsmål til,
hvorfor jeg er her...jeg kan med humor
fortælle dem, at jeg da slet ikke kan undværer dem;)

- Kameraet kommer frem igen, og nu er det glade
mennesker der pryder linsen.
Beboere og personale der hygger sig i
hinandens selskab.
Solen skinner ned gennem æbletræets
blade, og jeg fanger en beboers afslappede ansigt,
mens hun nyder hængekøjens vuggen frem og tilbage.
En vandkamp bryder ud, og jeg forsøger at fange kampen
med kameraet...øvelse gør mester:)

- En af mine dejlige kollegaere er ikke meget for at blive
fotograferet, men den kvinde udstråler så meget livsglæde
og nærvær, at jeg må *snyde* hende lidt...den lange linse
kommer frem, og hun opdager ikke rigtigt at jeg får de smukkeste
billeder af hende.

- Jeg tager hjem, efter en dejlig dag på farten.

- Et misforståelse ulmer i mit hovedet, men et par sms'er
og et opkald sætter tingene på plads, og viden om at
vi ses snart igen, gør det lettere at komme videre:)

- Mor og far kommer til en nem middag, som vi nyder
sammen, mens vi får styr på verdensituationen.

Se alt dette er livskvalitet for mig,
på en helt igennem dejlig dag.

Og jeg fik lov at dele den med skønne mennesker...

*Prøv ikke at blive
en kvinde
med succes,
men prøv hellere at blive
en kvinde

med værdier*

1 kommentar:

Anonym sagde ...

ja Jettemus og livskvalitet for os er at være sammen med dig....og få en god " mor-datter snak "
husk vi elsker dig....
knus fra far og mor