onsdag den 12. august 2009

Nyt kapitel...

I mandags begyndte et nyt kapitel i mit liv...

Laurits startede i 0b.

At se ham gå hen over græsplænen, til skolen,
med sin fine nye skoletaske på ryggen, det
var godt nok en stor oplevelse!

Laurits har glædet sig til denne dag,
og han har været klar længe.
Jeg elsker når han, om morgenen i weekenderne,
spørger om ikke vi kan lege skole?
Så skal det regnes...
han lægger tal sammen så det er en lyst;)

Da han stod i skolegården sammen med
sin klasse, tænke jeg tilbage
på min første skoledag.
Jeg havde glædet mig så meget,
at jeg var total skidt da vi tog afsted.
På billederne er jeg bleg som et lagen;)

Vi blev budt velkommen, og derefter
gik vi alle ind i klassen.
Laurits fandt sin plads og dér stod
et fint lille flag...Laurits fyldte 6 år
sammen dag:)

Vi forældre fik ikke lov til at
blive så længe, ungerne skulle
have deres første time.

Det var en glad dreng vi hentede
en lille time senere.
Hans øjne strålede, og han smilede
fra øre til øre.

Min far har fortalt mig, dengang
min bror og jeg startede i skole,
tænkte han ved sig selv, at nu vidste
han da hvor vi var de næste 9-10 år...
og så snurrede han én gang rundt
om sig selv, og pludselig var årene gået.

Jeg fik samme tanke i mandags, men
havde min dejlige fars ord i baghovedet.
Jeg vil nyde de næste 9-10 år, hvor jeg
ved at min dejlige søn bliver klogere, og
bliver hjulpet godt på vej til at finde sin egen
sti til et godt liv.

Starten er gået...

*Mødre holder deres
børn i hånden
et stykke tid,
men i deres hjerter
for evigt*



2 kommentarer:

Pia Ege sagde ...

Hej Søde..
Ihh jeg husker det som var det igår, og hvor har din far dog ret, det føles virkelig som er hurtig karuseltur...
nyd din dejlige "lille" mand, inden karuselturen er forbi..
Mange kram

Anonym sagde ...

ja ...det er utroligt.det er den "lille" af børnebørnene..men puha hvor går det stærkt,husk at nyd ham!!!!!
mange knus fra mofar og mormor