mandag den 24. januar 2011

Indianer & cowboy...

Man bliver aldrig for gammel til at prøve noget nyt.
Nogle gange kan det betyde, at man skal ud og
lege lidt
...men man bliver vel egentlig heller aldrig
for gammel til at lege vel?;)

Weekenden har stået i skydningens tegn.

Lørdag var jeg, med 14 andre personer,
ude og skyde med bue og pil.
Det har jeg prøvet en del gange efterhånden,
og det er rigtig sjovt.

Det ser nemt ud, men det kræver stadig
en mængde koncentration, og bedst som
man tror at man har styr på pilen, ja så viser det
sig, at det er den der har styr på dig;)


Søndag skulle jeg så prøve at skyde med pistol.
Jeg bliver nødt til at indrømme,
at det er noget af det mest spændende
jeg har prøvet længe!

Jeg var afsted med min dejlige onkel S,
og mit held er, at han er en suveræn læremester.
Tingene bliver vist et par gange, og så får jeg
selv lov til at prøve.

Respekten omkring skydning skal være der.
Der skydes med skarpt, og det sætter opmærksomheden
og koncentrationen i højsæde.
Jeg troede at jeg ville være lidt skræmt, men ret hurtigt
fandt jeg ud af, at miljøet på skydebanen tiltalte mig.

Jeg skød med to forskellige pistoler...
En kaliber 22 og en 9 milimeter.
Jeg aner intet om disse våben,
men det var den første som jeg skød bedst med,
og den overbevidste mig om, at det her
jeg simpelthen prøve igen:)

Min dejlig onkel smider ikke om sig med ros,
så det er med at lytte godt efter,
når han fortæller, at det faktisk er ok skudt,
mens vi venter på at målskiven svæver hen mod os.

Det virker somom jeg ikke skyder i
spredt fægtning, men formår at holder mig
på det sorte af skiven...for det meste;)

Det er endnu en grund til at jeg må prøve
det igen. Det er den eneste måde jeg kan
blive bedre til at ramme 10'eren:)

Jeg er en glad lille cowboy...

1 kommentar:

Anonym sagde ...

Ja det er sjovt at skyde, men som du selv siger så skal der være respekt omkring dette. Og da du så har en god læremester i Søren er dette også et plus for dig og evt. fortsætte dette som en fritidsaktivitet sammen med andre skyttere