fredag den 11. november 2011

Endelig...

Nu er det nu...
Jeg har ventet så længe, og nu hvor datoen
nærmer sig, går tiden bare langsommere.

For 3 år siden var jeg til MUS-samtale,
hos min tidligere leder.
Hun spurgte hvilke ønsker jeg havde
for efteruddannelse.
Jeg fortalte hende, at jeg virkelig godt kunne
tænke mig, at uddanne mig til
seksualvejleder for udviklingshæmmede.
Min leder fik nogle mærkelige trækninger
ved det ene øje, mens hun fortalte mig,
at det var hun ret sikker på at Bredegaard
ikke havde brug for.

Siden fik jeg ny leder...

Sidste sommer blev jeg spurgt igen,
og mit svar var det samme.

*Hmm, har du en brochure, så jeg lige
kan se, hvad det går ud på.*
Jeg afleverede brochuren en tidlig morgen,
uden de store forhåbninger.
2½ time senere lå der brev til mig.
*Svarfristen for i år, er passeret,
men du står på venteliste til næste hold*
Kærligst...

Jeg troede ikke mine egne øjne..
Min store arbejdsdrøm var inde for
rækkevidde!

Og nu sidder jeg her.
Lidt over et år er gået, og på søndag
er det tid at drage mod Jylland:)

Det er 11 år siden jeg blev uddannet,
og nu skal jeg igang igen.
Jeg glæder mig rigtig meget.
Jeg glæder mig til at møde nye mennesker,
til at lære noget nyt og til at kunne videregive
min viden, om et par år.

Bare det snart var søndag...

*Den bedste måde
at forudse din fremtid på
-er ved at skabe den selv*

2 kommentarer:

Anonym sagde ...

og nu er du igang søde skat....og jeg ved at du blir`den BEDSTE...det er så skønt at din drøm går i opfyldelse nu ,og jeg ved at du klarer det med UG til kryds og slange ...mange tanker og knus fra en stolt mor

Anonym sagde ...

Hejsa 'Jeppesen'! Nu sad jeg lige og trykkede på 'næste blog' oppe i toppen for at se om der kom noget spændende frem og så kom din blog op på min skærm og jeg læste dit seneste indlæg. Hold da op det var noget af en 'lussing'! Det er en smuk tanke du har, at ville vejlede udviklingshæmmede, og det mener jeg dybtfølt! At der så er sådan en, og undskyld mit ordvalg, stivnakket svagsbehandler, er ikke din skyld. :) Held og lykke og god vind!