lørdag den 26. november 2011

Når sangene passer...

Nogle gange ville jeg ønske,
at jeg kunne skrive sange.
At jeg kunne finde de ord, som lige passer
til humøret der fylder hovedet i dag.
...men det kan jeg ikke.

Det er der heldigvis mange andre
der gør for mig;)
De skriver smukke sange, som rammer
mit humør dag efter dag.

Er jeg ked, vælger jeg sange der rører mig,
og er jeg jublende glad, så vælger jeg ofte
de samme sange...men så gør de noget
andet ved mig.
Så skal der skrues op, og de skal høres højt,
så der er mulighed for at skråle helt igennem.

Jeg elsker at synge...helst når jeg er alene,
så er der ingen der hører når jeg ikke lige
rammer tonen...og der er ingen der hører
at stemmen knækker, når teksten går
rent ind...

Der er så mange smukke sange,
og for tiden fylder disse to i mit hoved:

Sarah, Okay:
Vi' alle sammen bange for at elske og miste hinanden,
og før vi ved det,
er vi alene igen.
Vi leder efter noget,
prøver at finde en mening,
med livet.
Kigger i spejlet, hvem var det, der kigger tilbage,
hun er perfekt,
men hendes stemme siger, hun er defekt.
Luk dine øjne i, vær' ikke bange for at være
den du er ...

For alle dem der lytter i nat,
er der nogensinde nogen, der har sagt dig at,
du' okaaay, Du' okaaay.
Kan du se, hvad jeg ser, når jeg ser på dig.
Det' stjerneklart, du en stjerne for mig.
Du' okaaay. 


Rasmus Nøhr, Sød musik:

Du er sød musik,
det frækkeste nu er når du tøver lidt
Pausen du tager fra dit første skridt,
mens du holder mig fast i dit øjeblik
Og nu kan jeg høre det,
lyden af hjertet der giver helt slip
Suset når du kysser min øreflip,
og bruset i brystet når du rører det blidt

Du sangene jeg synger
Du tonerne der strømmer
Du drømmene jeg drømmer
Du er sød musik

Intet i verden er som før
Mange flere farver, og meget større
Ligesom sød musik


Smukke smukke sange,
som rammer der hvor de skal skal:)

Jeg elsker når sangene passer...

2 kommentarer:

Anonym sagde ...

Ja.....jeg tror der er mange smukke sange der passer på og til dig min skat ....:0)

Unknown sagde ...

Du kan altså bare noget med de ord Jette. Har givet dig en blogaward, som jeg håber, at du har lyst til at sende videre :o)Du kan se mere på min blog...

Kh. Irene