fredag den 3. april 2009

Ros...

Min mor har været til 3 mdr. samtale på Bredegaard i dag.

Jeg er ikke i tvivl om at hun, har været lidt urolig
for denne dag.
Mor er fra den generation, hvor man måske ikke
kastede om sig med ros,
og det at modtage et rosende ord måske ikke skete så tit.

Idag roser vi hinanden hele tiden.
Man skal anerkende alle for deres måde at være på,
og de ting de laver.
Jeg er bestemt én af dem der roser meget...også for meget.
Jeg vil gerne have at personer ved, når jeg sætter pris på
det de udretter, eller det de fortæller.
Nogle gange burde jeg nok være lidt afventende,
det ville jo ikke betyde at jeg ikke stadig satte pris på personen,
men jeg tror nok at jeg en gang i mellem er lidt *behagesyg*

Min mor har spurgt efter denne samtale et par gange,
for der er jo gået 3 mdr.;)

Mine skønne kollegaere har ikke lagt fingre i mellem,
mor er et hit i hus D og E!
Der har aldrig været så rent, og der dufter som hvid tornado;)

Beboerne er vilde med hende,
og hun forstår at sludre og pjatte med dem,
når det er det de trænger til.

Jeg hører igen og igen at D E er glade for mor,
og det har jeg fortalt hende
...men jeg tror at samtalen i dag, for alvor har gjort
hende klar over at hun er havnet på det rette sted.

Nogle mennesker, selv i mine forældres inderste kreds
af venner og familie, undre sig over
at hun vil arbejde med rengøring
...der er ikke nogen der har sagt *bare en rengøringskone*,
men ordene behøver heller ikke altid at blive sagt højt ):
Det er jo mest synd for dem, for min mor trives,
og det er heldigvis det vigtigste.

Og bonus...min dejlige far er også glad.
Pludselig har han mor hjemme meget tidligere,
og de når mange flere ting, uden stress.
De har begge fået det godt.

3 mdr. samtalen er overstået...

*Har Hanne været her?
Har glade Hanne
været her idag?*
Mads, Hus A


3 kommentarer:

Annette sagde ...

Godt gået Hanne :-)

Anonym sagde ...

tak søde skat ( også tak til Annette ) jeg er bare så glad og har sagt til mine skønne pædagoger på Bredegård at nu slipper de ikke af med mig før jeg bliver 70.Bredegård er indbegrebet af RO.
knus fra "rengøringskonen"

Anonym sagde ...

Ja Jette det er bare så dejligt at mor har fundet sådan et skønt job som kan give hende RO i arbejdslivet og også at din far og mor også har mere tid til ting som de mange gange har måtte sætte til side p.g.a. at mor skulle arbejde sent hverdage og lørdage. Det er ikke titler der altid tæller i arbejdslivet men at man har det godt med det man arbejder med. Vi nyder at se at din mor og far har fået al den tid sammen.
Stort knus fra Jan og Marianne