tirsdag den 7. oktober 2008

Højre og venstre overarm...

Herhjemme bliver der brugt rigtig meget tid på at snakke
om sund og usund mad.
Laurits har aldrig været helt god til det med rugbrød,
men nu er det somom det vender.
Vi snakker om at rugbrød giver muskler og hurtige ben,
og det vil Laurits jo gerne ha' ;)

I dag tog Laurits og jeg en tur til Hillerød
for at hilse på oldemor og oldefar.
De bliver så glade når barnebarn og oldebarn kigger forbi,
og inden man får set sig om,
har oldemor stablet en frokost på benene.
Det var røde pølser til Laurits, en ynglingsspise,
og senere sad han med en æggemad på rugbrød.

Snakken gik, og pludselig si'r Laurits:

*Moar, ved du hvad?*
*Nej!*
*Når jeg tygger rugbrødet i højre side af min mund, så ryger det lige ned i den her muskel!! (Peger på højre overarm), og sådan er det også i den anden side.
Er det ikke bare smart?*

Jeg skulte et stort smil bag servietten,
og gav ham fuldstændig ret.
Så tog vi lige en snak om, hvad der sker med maden,
når den forsvinder ind gennem munden:)

Jeg elsker at min søn nu er der, hvor de helt store spørsmål opstår,
og jeg gør mit allerbedste for at give ham
nogle brugbare forklaringer.

Det lille hoved bli'r fyldt langsomt op...



2 kommentarer:

Anonym sagde ...

ja han er bare skøn......
knus fra mormor

Annette sagde ...

Det kunne være at jeg skulle prøve det :-) Hvordan skal man tygge hvis det ikke skal sætte sig på lårene og på bagdelen?