fredag den 7. marts 2008

En særlig dag...

Tænk at have været gift med det samme menneske i 60 år.
Det er godt nok mange somre!

Jeg er så heldig at have en mormor og morfar, som i går holdt diamantbryllup.
Vi vækkede dem med hornmusik og morgensang, og de stod så fint på trappen og kiggede på os.

Vi fejrede dem hele morgenen, og senere mødte vi alle festklædte op, for at feste videre.
Jeg er overbevist om at de har haft en dejlig dag. Det er en dag de har set frem til længe.

Et par grå skyer dækkede på et tidspunkt over deres forventninger, men det endte med at blive en god dag.

Når man er så gamle, som jeg jo må tilstå, at mine bedsteforældre er, så burde de ikke skulle bekymre sig om at dagen bliver god.
Alt burde være let og ligetil, men sådan går det ikke altid.
På et tidspunkt glædede de sig slet ikke, men det vendte og det var tydeligt at se, da vi sang for dem.

Det jeg lagde mest mærke til, var den måde, mormor og morfar kiggede på hinanden flere gange i løbet af dagen.
Det var somom at de, med øjnene, spurgte hinanden om det virkelig passede at dagen var kommet.

De to har prøvet mange ting...dejlige og frygtlige ting...men de har oplevet det sammen, og det har gjort dem stærke.

Jeg håber at jeg får lov at beholde dem mange år endnu. de er guld værd for mig :)


*Kærlighed er livets kerne.
Det eneste virkelig
væsentlige, og det eneste,
der bærer igennem sorg,
skuffelse og tab.*


4 kommentarer:

Anonym sagde ...

Jettemus hvor er det smukt...og meget rigtigt.
De er også heldige at ha`et barnebarn som dig.
knus fra mor

Annette sagde ...

Fantastisk, at 2 mennesker kan holde sammen og elske hinanden så længe, er det ikke det livet handler om? Forstå, elske og respektere, give og få, selvom livet byder på modgang! Nogle gange er det letteste at kaste håndklædet i ringen, men jeg tror på at "tålmodigheden" mv. belønnes i sidste ende 10-foldigt.....

Michael sagde ...

Smukt, med smukt ovenpå... Det er hvad det er ..

Anonym sagde ...

Hvor ville jeg gerne have været med til at fejre dem, de er bare søde sammen på sådanne dage. jeg glæder mig til at høre deres historier fra den store dag. Man snakker ikke længe med dem i en telefon fra Italien