lørdag den 6. december 2008

Da mor var barn...

Laurits spurgte mig den anden dag, hvor jeg havde købt
den lille pige, der stod ved siden af lyset?

Den pige bringer altid dejlige minder frem, når det er jul.

Min mormor og morfar holdt i mange år 1. søndag i advent.
På hvert barnebarns plads stod der en lille lysestage.
Det var en fast tradition, som jeg så frem til hvert år.
Jeg syntes altid at den lille pige så så smuk ud,
og jeg holdt godt øje med lyset.

Jeg elskede når vi kom ind til mormor og morfar,
og så det flotte julebord, der var dækket med lune æbleskiver,
gløgg, clementiner og alt muligt guf.
Hele familien var samlet, og vi hyggede os rigtig meget.

Da jeg blev teenager, syntes jeg ikke altid at det
var sjovt at skulle afsted...
men i den alder er der ikke noget der dur vel;)
Det endte dog altid med at jeg morede mig alligevel,
og stadig stod den lille pige på min plads, og mindede mig
om at mormor og morfar havde brugt meget
energi på at gøre denne søndag hyggelig.

Jeg tror nok at det var da jeg fyldte 18 år,
at den lille pige blev min.
Jeg fik den hjem, og jeg elsker når jeg åbner kassen
med julepynt, og hun dukker frem fra dybet.

Hun minder mig om en tid, som jeg elskede...

*Jeg vidste ikke at
jeg kunne opleve
et sådan under.
Jeg vidste ikke
at kærlighed
kunne være sådan*

1 kommentar:

Anonym sagde ...

ja og en dag blir`den lille pige måske Laurits`......godt med gode juleminder.
knus fra mormor