torsdag den 24. april 2008

Glad for flasker...

Jeg havde en meget pudsig oplevelse her til aften, som kun er til at grine af ;)

Laurits havde håndboldafslutning i hallen i eftermiddags, så der var vi fra kl.17.00 til ca.18.30.
Jeg skulle derfra videre til forældremøde i børnehaven, så jeg havde taget min cykel derned.

Da jeg kører fra hallen kommer jeg i tanke om, at det jo er i Fakta at man kan købe den skønneste hvidvin! (bare spør' min skønne svigerinde)
Jeg smutter indenom butikken og køber fire flasker, for den er virkelig god, og det er ikke så tit jeg kommer forbi Fakta.
Jeg køber et par æsker salmiaklakrids med, og smider i posen.

På vej til børnehaven klirrer flaskerne, og jeg tænker, lidt småirriteret, at det er som at høre en drankers plasticpose (;

Lige til tiden, ankommer jeg til mødet. Jeg finder en stol, og hilser på et par pædagoger, der er på stuen ved siden af Laurits'.

Da jeg sætter min pose med flaskerne på gulvet, klirrer de lidt.

*Nå, du har nok taget lidt hygge med hva'*, si'r den af pædagogerne jeg kender mindst.
Jeg smiler til hende, og forklarer så, hvorfor jeg har vin med.
I farten får jeg også nævnt salmiaklakridsen...og pludselig kan jeg se det komiske i den forklaring...*Ja, hvis man ikke vidste bedre, kunne man tro jeg var smådranker*, si'r jeg og griner.

Der sidder to pædagoger overfor mig.
Den ene ler...men den anden giver mig *pædagogblikket*...mmm, ja, det var da meget sjovt, Laurits' mor...er det noget du føler du vil snakke om?

Det var simpelthen så malplaceret, og jeg vidste ikke om jeg skulle grine endnu mere, eller om jeg skulle prøve at forklarer mig ud af den misforståelse der var ved at opstå!

Nå, vi fik da vendt det til noget sjovt, da en forældre fra Laurits' stue også gik med i spøgen.
Vi blev enige om, at vinen kunne holde os vågne, og lakridsen tage den værste lugt!

Når jeg sidder og skriver dette, kan jeg godt fornemme, at I nok skulle ha' været tilstede for at så komikken i det, men jeg måtte bare prøve at dele oplevelsen med jer.

Pædagoger...tsk, tsk...

2 kommentarer:

Anonym sagde ...

De tossede gog´er, de tror da også altid det værste om alle andre

Tanten

Annette sagde ...

Tænkte nok der var noget om det "S" ha ha . . . bare pjat.