lørdag den 19. april 2008

Hvad lommen gemte...

En temmelig træt mor kom hjem fra job i eftermiddags,
og Laurits stod parat:
*Hej mor, skal vi lege?, eller spille?, eller læse historie...hva' hva', kom nu mooaar!*

Jeg måtte melde pas, og lige *lande*.
Selv om jeg kun har 3 beboere hjemme i denne weekend, så er jeg på fra jeg træder ind af døren kl.8.00, og til jeg sætter mig ud på cyklen kl.16.00.
Der er mange ting der skal ordnes, både sammen med beboerne og alt papirarbejdet der også hører til.

Jeg havde lovet at Laurits og jeg skulle spille på computeren, når jeg kom hjem, så vi satte os til rette.

Da vi havde siddet der i 10 minutter, kigger Laurits på mig, så siger stolt:*Jeg har plukket blomster til dig mor!*

Jeg fortæller ham, at jeg syntes det lyder dejligt, mens min søn stikker sin lille hånd i lommen.

*Jeg har plukket mange*, si'r Laurits,
og op af lommen kommer en håndfuld blomster.
De er helt krøllet sammen og der er ingen stilke på, men de er plukket med en masse kærlighed, og det er det der tæller for mig.

Et stort knus og et smækkys fulgte med.

Dejlige unge...




1 kommentar:

Anonym sagde ...

Ja er det ikke dejligt hvad der kan gemme sig i lommerne.

Heidi