mandag den 7. januar 2008

Farmand...

Laurits er 4 år, og er nået alderen med de skønne, alvorlige og dejlige spørgsmål.

I går aftes da vi spiste aftensmad, spurgte han pludselig:
"Mor, når jeg bli'r 20 år og voksen, hvordan bli'r jeg så en far, for så er der jo to far??"

Så sad jeg der, midt i en mundfuld pisabrød med lækkert fyld, og måtte finde en god forklaring til det spørgsmål (:

Vi talte så om, at der sagtens kan være flere fædre på én gang.
At blive far krævede jo også at han fandt en kæreste (tror moderen selv, helt naivt)
Vi snakkede om at morfar og bedstefar jo var mors og fars fædre...den skulle han godt nok lige tygge på.

Jeg elsker når Laurits, ofte ud af det blå, kommer med disse spørgsmål.
De kræver af mig, at jeg er på, når han mener det er tid til at besvare de store mysterier.

De kære børn...

*Man skal være 20 år,
når man laver et barn,
og 30 når man får det.*
Sandra, 7 år

2 kommentarer:

Annette sagde ...

Bare vent, der kommer rigtig mange spørgsmål. Disneys børneleksikon kan anbefales.
... og vi prøve indtil videre at snige os uden om den der med "hvad er bolle?", men den bliver ikke ved med at gå....

Annette

Anonym sagde ...

han er da bare skøn ....livet er jo fyldt med store spørgsmål..ha...ha
knus fra en stolt mormor


i øjeblikkets perspektiv er
øjeblikket som et liv.
Piet Hein