søndag den 13. juli 2008

80 somre...

I dag fylder min mormor 80 år.

Vi var inviteret til brunch på *Leonora* ved Frederiksborg slot.
Hvis ikke I har spist der, skulle I prøve det!
Hold da op hvor var det en lækker brunch...der var alt hvad hjertet kunne begære. Dejlig frisk frugt, skønt pålæg, pølser, bacon, æg, lækkert brød,
iskold juice og meget mere.

Vi var næsten hele familien samlet, og vi hyggede os.

Michael, Pia og Anna var kommet fra Fejø, og dét havde Laurits set frem til.
Han har talt dage, og spurgt igen og igen hvordan det nu var at Anna kom.

I morges inden vi kørte, fandt han en flot tegning frem,
som han ville give Anna. Vi måtte finde en ramme, og pakke den fint ind.
Mens Allan og jeg gjorde os klar, sad Laurits på gulvet og satte klistermærker på gaven.
Han gjorde meget ud af, at det skulle være pigefarver...
jo jo, den blev vældig fin c",)

Ungerne hyggede sig til brunchen.
Pia og jeg gik med dem, en tur ind i slotsgårdene,
og de nød at stå ved springvandet.

Efter vi havde spist og hygget, tog vi alle hjem til mormor og morfar.
Her havde mormor fundet alle sine små skåle frem,
med alt mulig lækkert guf...puha, vi kunne slet ikke spise mere,
så vi nød bare synet ;)
Mor holdt en meget smuk tale for sin mor, som fortalte så meget dejligt og rigtigt om mormor, skønt!

Jeg havde aftenvagt, så da klokken nærmede sig 14.30, brød vi op, så Allan og Laurits kunne kører mor på arbejde.

Det har været en skøn dag, og jeg er ikke i tvivl om
at mormor nød det i fulde drag.

Lykken er at samle famlien...

*Da min bedstemor fik gigt,
kunne hun ikke bøje sig
og lakere sin tånegle mere.
Så det gør min bedstefar
for hende,
selv om han selv har
gigt i sine hænder.
Dét er kærlighed*

Jonas 7 år.

Ingen kommentarer: