søndag den 20. juli 2008

Risposer og svigersnak...

I aften, har mine svigerforældre været her en tur.

Alle tre drenge sad i stuen og så speedway,
mens Lotte og jeg sad på altanen og lavede risposer til min
svoger og svigerindes nærtstående bryllup.
Vi fik lavet rigtig mange, både til kirken og til borderne...

og vi har tænkt på fuglene.
Der er poser med ris, og poser med fuglefrø :)

Det blev også til en rigtig *svigersnak*.
Lotte og jeg fik luftet nogle af tilværelsens problematikker...
og jeg havde lige glemt, et øjeblik, at jeg har en klog svigermor.

Hun kan sætte tingene op, på en anderledes måde end jeg
havde set dem, og det er faktisk ret rart.
Hun har ikke en løsning på problemmerne, men hun lytter,
og hun kommer med erfaringer fra egen krop...
og det er ofte bedre end 100 gode råd.

Jeg er ikke kommet tættere på en løsning,
men jeg er blevet klogere på nogle ting.

Lykken er en dejlig svigermor...

*Der findes ikke noget større
kompliment,
end at udvise interesse
for et andet menneske*







3 kommentarer:

Anonym sagde ...

Tak for dine søde ord - Jette.

Du og jeg har været igennem mange *sjove* ting sammen i årenes løb, og fremover vil jeg stadig være lige her inden for rækkevidde.

Jeg ved, at du vil finder *de vise sten*, som alle vi quinder i denne gren af fam. har gjort gennem tiderne.

Anonym sagde ...

en god svigermor er GULD værd min pige og du har en "guldsvigermor" pas godt på hende......
dejligt at høre at I har hygget jer.
knus herfra SØNDERMARKEN

Annette sagde ...

Svigermødre kan et eller andet, de kender i hvertfald vores mænd rigtig godt, min er guld værd og hun har hjulpet mange gange, så "brug" dem.....