fredag den 9. maj 2008

Billedebøger...

I løbet af ugen har Laurits fået et dejligt brev fra sin kusine Anna på Fejø.

I brevet skriver Anna også til sin faster, mig ;), om ikke jeg vil lave en bog til hende?
Jeg har i årenes løb lavet en del laminerede billedebøger til hende og Laurits.
Det kan være billeder fra en cirkustur, første gang på Bakken eller en skøn svømmetur fra bedstefars båd.

Jeg troede faktisk at Anna var blevet for stor til de bøger,
men nej...så faster måtte jo lægge hovedet i blød.
Nu har jeg besluttet mig for at lave et eventyr om prinsessen på Fejø.

Gudskelov er Annas faster jo ret glad for at tage billeder,
så jeg har fundet rigeligt med skønne billeder af den lækre unge (:

Når man så sidder der og kigger gamle billeder igennem, så suser der en masse minder rundt.
Billeder fra Laurits' barnedåb, besøg i zoo, en tur på naturlegepladsen, i silende regnvejr...jo man støder på mange dejlige billeder.

Så nu ved jeg hvad min pinse skal gå med...og jeg vil elske at lave denne bog

Prinsessen på Fejø...

*Giv børnene ret til
at lege og lære,
at drømme
og forme,
leve og være.
Kun der, hvor børn
kan føle sig trygge,
gror det, de gamle,
kalder for lykke*

1 kommentar:

Anonym sagde ...

det lyder rigtig hyggeligt...og jeg tror aldri Anna bliver for stor til bøger og slet ikke fra sin faster.
knus fra mor