fredag den 2. maj 2008

Barndomsminder...

Vi tog en tur på kræmmermarked i Fredensborg, da jeg havde fri i eftermiddags.

Vi gik og snusede mellem boderne, og pludselig fik jeg øje på fire farvestrålende plader til at bygge Lego på.
Laurits har en god portion Lego, men bruger det ikke rigtig, fordi han ikke har en plade at bygge på, så jeg gik over til kræmmeren og hørte hvad han skulle ha' for en Legoplade...
*En 10'er*, sagde han, og jeg bad Laurits om at vælge to af de farvestrålende *byggepladser*.
Manden kiggede på Laurits, og så på mig...*Sku' vi ikke bare sige 15 kr., og så ta'r du alle fire...*
Det var da en prutpris man kunne ta' at føle på...og helt uden jeg havde gjort noget , så vi sagde mange tak, og Laurits gik af sted med 4 dejlige plader.

Da vi kom hjem, satte mor og søn sig ud på altanen, og byggede tårne, huse, træer, og fyrværkeri sammen.
Jeg røg lige tilbage til 9 års alderen, hvor min lillebror og jeg legede meget med Lego. Vi kunne bygge hele byer, og vi gemte dem under sengen, så vi kunne lege med det dagen efter.

Det var en skøn tid, og dengang blev fantasien flittigt brugt.
I dag byggede jeg et hus, for det var hvad jeg havde fantasi til nu...men det blev et flot hus, og Laurits var dybt koncentreret som sit byggeri.
Vi havde en hyggelig stund sammen.

Hvad skal vi lege, spø'r vi hinanden...

*Smilet er den korteste vej
imellem mennesker*

1 kommentar:

Anonym sagde ...

dejligt med lidt nostalgi....og dejlige foto...nu må moderen dygtiggøre sig lidt i at bygge med lego.
vi ser guldklumpen imorgen-
knus fra mormor