søndag den 22. juni 2008

Oprydning og tordenvejr...

Jeg mindes at jeg, for ca.14 dage siden, skrev på min blog at jeg ville få ryddet op på kontoret inden min ferie var omme...

Jeg har sidste feriedag i dag, og hele eftermiddagen har jeg brugt på kontoret.
Jeg har smidt 5 store skraldesække ud, med alt mulig lo.. ;)
Hold da op...hvad man ikke gemmer.
Jeg fandt arbejdspapirer fra Tusindfryd..der var jeg i min 2. lønnede praktik!!

Drengene tog ud og så håndbold, og det var nok meget godt, for jeg mosler rundt, når jeg rydder op, og min lunte er ikke så lang.
God, høj musik fra computeren, og en flaske kold vand, så var jeg i gang.

Jeg ved godt at jeg er en *gemmer*...der kommer nok en dag, hvor denne *dingelhopper* kan være nyttig at have ;)
Men jeg er også blevet ældre, og nu kan jeg ikke se det charmerende i at gemme mere...eller næsten ikke ;)

Drengene kom hjem med pizza.
Jeg satte mig med vilje ikke til rette, da vi var færdige med at spise, for jeg ved at jeg så ikke kommer ind og bliver færdig.

mens jeg ordnede bøger, begyndte det at tordne.
Det har været lummert hele dagen, så bragene var ventet med længsel...

Før i tiden, var jeg rædselslagen hver gang der bare blev talt om torden.
Jeg var virkelig bange.
Men da vi fik at vide, vi skulle ha' Laurits, ja så var der noget i mig der vendte.
Jeg besluttede mig for, ikke at være bange mere.

En mor skal ikke være bange for tordenvejr.
Hun skal passe på sit barn, og vise at det er ok at være utryg.
Laurits ved godt at det ikke er mit favoritvejr, og så putter vi sammen.
Til aften opdagede jeg det næsten ikke, for jeg var så godt i gang med min oprydning.

Nu kan jeg starte på arbejde i morgen, med god samvittighed.
Jeg glæder mig meget til at se Bredegaard igen.
Jeg skal holde Sankt Hans med mine beboere,
og det plejer at være rigtig hyggeligt.

En brugt ferie er til salg...

*Det gi'r styrke,
at kende sine
svage sider*



3 kommentarer:

Annette sagde ...

For man ryddet op i "sit rod" for man også ryddet op i sit sind, det man gemmer fylder ens sind og tynger og hvornår er det lige man for brug for dingelhopperen og hvor er den så henne?

Tanker fra en der har læst feng shui-boge "Ryd op i dit liv".....

Anonym sagde ...

man kan også få en bog med titlen "ryd op i dit rod"....men den bøhøver du ikke at ønske dig nu....ha...ha og nu har du sikkert god plads.
knus fra mor

Anonym sagde ...

Det er da det min bog hedder, jeg har bare ryddet op i livet samtidig.....

Annette