tirsdag den 10. juni 2008

Pletvis oprydning...

Jeg har jo lovet mig selv, at jeg skal have bund i alt Laurits' tøj...
og det blev i formiddags, at det foregik.

Laurits kom ind til mig i stuen, med meget strenge øjne, og spurgte hvad jeg dog havde gjort ved hans seng...den var jo fyldt med tøj!!

Det var måde jeg bedst kunne overskue det hele.
En bunke til Sebastian, en bunke til skraldespanden og en bunke til vasketøjskurven ;)

Med musikken kørende i baggrunden, og en sang på læben, så er det jo hurtigere overstået, end jeg havde regnet med.

Vi kvinder er jo rigtig gode til at have flere bolde i luften, så midt i det hele, var jeg lige inde og chekke mails (;

Pludselig fik jeg øje på et billedalbum, som jeg ikke havde set i lang tid...så det satte jeg mig og kiggede i.

Uhh, en skøn fest, med flotte udklædninger...albummet bragte minder frem.
Laurits kom og kiggede med, men kunne dog ikke begribe, hvad mor lavede inde i bamse?!

Et nyt album blev fundet frem, med med bla. billeder af en lille Sanne og Celina.
*Hvor er jeg henne moar?*, spurgte Laurits, og jeg måtte forklarer at han jo slet ikke var født der.
Vi stødte på flere billeder, og Laurits spurgte igen.

Til sidst blev det for meget for Jeppesen junior:
*Altså moar, kan vi ikke lige kigge i min Afrikabog, så jeg kan se, hvor jeg blev født!*

Og da vi har ferie, valgte vi at sætte verden på hold, fandt albummet frem, lagde os på maven inde i sengene, og så fik Laurits historien om hvordan mor og far hentede ham hjem til Danmark.

Jeg elsker når Laurits vil hører historien. Jeg er sikker på at der falder mere og mere på plads oppe i det lille hoved, for hver gang han får det fortalt.

Lige da vi kom hjem, kunne jeg slet ikke holde ud at se på billederne,
men den tid er gudskelov forbi...i dag får jeg så meget ud af at kigge på dem, sammen med Laurits.

Det har været en dejlig formiddag.

Børnetøj og barndomsminder...


1 kommentar:

Anonym sagde ...

ååhhh......ja det var en skøn tid....men det er også dejligt nu hvor der er gået 4 år.
knus fra mormor